Marka Kimliği ve Logo Tasarımı

Marka bütünüyle duygusal olarak akılda kalıcı bir imajdır. Marka kimliği ve logo denildiğinde akla aynı şey gelebilir belki ama ikisi de iki farklı kavramdan oluşur. Gelin birlikte Marka Kimiği ve Logo kavramlarını birlikte inceleyelim.


Marka Kimliği Nasıl Oluşur?

Kimlik oluşturan bir tasarımcı markanın hangi koşullarda, neye hitap ettiğini kullanacağı yazı tipi, renk, temsil edeceği simgeler vb tasarımsal kurallar çerçevesinde marka kimliğinin oluşmasında ilk adımı atmış olur. Bu kurallar ile birlikte şirket kimliğinin imajı, tutarlılığı ve akılda kalıcılığı sağlanır. 

Bir şirketin kimliği birçok araç ile oluşturulabilir. Logosu, pazarlamada kullandıkları materyaller, ürünler, ambalaj teknikleri, tabelası, çalışanların kullandığı üniformalar marka kimliğini ve imajını destekleyen araçlardan birkaçıdır. Tasarımcı da tüm bu araçları kullanarak markanın kimliğini, tasarımsal simgelerle tek bir logo içerisine sığdırır. İşte bu logo şirketin marka kimliğini, imajını ve karakterini destekleyen bir başrol oyuncusudur.


Logo Tasarımı

Logo tasarlarken markayı betimleyici unsurları kullanmaya dikkat edilir. Bir logo bir şirketi ya da bir işi anlatmaktan çok sembolize ettikleri şeyin kalitesine göre anlam kazanır. Yani bir logo karşı tarafa bir açıklamadan öte yalnızca bir kimlik sunar.

Bir logo, hayata geçirildiği sırada kullanıldığı materyaller, renk pantoneleri, font stili, üzerinde bulunduğu simge/sembollerin şirketin ne ile uğraştıklarını, şirketin hangi sektörde olduğunu vs karşı tarafa kolay ve net bir şekilde çağrıştırmalıdır.


Popüler Yayınlar