Kendi Logo Tasarımım ve Uğraşırken Yüklediğim Anlamlar

Terzi kendi söküğünü dikemezmiş benimkisi de o misal. Yıllardır ismimin baş harfleri haricinde bulduğum marka ismim ile kendime logo yapıp, bu logoyu benim için daha özel bir faaliyetde kullanmam gerektiği inancındaydım. Halada öyle. İsmimle ilgili yaptığım logoları da bir süre sonra değiştirdiğim için kimseyle paylaşmazdım. Kartvizitlerimi de aynı şekilde logosuz düzenlerdim hep. Hatta şu an kullandığım kartvizitim de logosuz. Bu kararsızlığın sebebini de yapma imkanımın sınırsız olup, aklıma esenleri, estiği gibi uygulamama bağlıyorum tabiki.

Dün yine yukarıdan gelen ilhamilerim ile sonuncusu olarak nitelendirdiğim ve artık profillerime koyarak insanlarla paylaştığım, ismimin baş harflerinden oluşan logomu yaptım. Tabi bu da kafamdaki bir projenin ön hazırlıkları ama çaktırmayın ;) Projeleeer, projeleer, projeler... Akılda hep varlardır ama asla bitmek bilmezler, bu cümle de artı parantez oldu.


Konuya dönecek olursak; logolar karakterleri, marka psikolojisi ile duruşunu daha basit anlatmak gerekirse astrolojide burçlar için yıldızlar ve yörüngeler ne kadar anlamlı ve vazgeçilmez ise marka için logo ve üzerinde barındırdığı çizgiler de o kadar önemlidir.

Bazı sanat akımlarını sevsemde minimal bir tasarımın yeri her zaman bende farklı olmuştur. Ufak tipografik oynamalar, renk atışları ve geometrik şekiller... Bu saydıklarımın hepsi ve daha nicesi tasarımın sadece çizgilerden ibaret olduğunu değil ayrıca bu çizgilerin bir anlam bütünlüğüne sahip olduğunu da ifade eder.. Turuncu; güveni ve dışa dönük oluşumu, Ekru; temiz ve kaliteli işi, Yeşil; yeniliği, canlılığı ve uyumu ifade ederken Oval şekli ise; tüm bu saydıklarımızı mesleğim olan grafik tasarımcılık ile çevreleyerek, grafik tasarımının ne kadar geniş alanlara sahip olduğunu anlatmaya çalıştım. 
Tasarımcı kadafı deyip geçmemek lazım. Çünkü kafamızda görünmeyen huniler bulunabilir :) Dünyayı tek bir nokta vuruşuyla bile can bulduracak anlamlar yüklemek biz tasarımcıların en büyük ayrıcalığı ve bu ayrıcalıklı yeteneğe sahip olduğum için çok memnunum. Sizler de bir logoyu oluşturan unsurların nasıl ortaya çıktığını ve bir markaya neler yükleyebileceğini merak ediyorsanız beni takip edin :)



Popüler Yayınlar