Sanat ve Işıkların Dansı LightFest - 1

Sizlere ışıl ışıl şaşırtıcı bir festivalden bahsetmek istiyorum bu gün. İstanbul Light Festival dünyaca ünlü sanatçıların toplanması ile 24 ışık enstelasyonunun bir araya geldiği muhteşem görsel şovlar sergilendi. Oldukça ilgi çekici bu festivalde gözüme takılan kareleri telefonla kendime ölümsüzleştirdim ama sizlerle de paylaşmaktan zevk duyarım.


İşlerden arda kalan zamanlarımızda kafamızı dağıtmak, alışveriş yapmak ya da sohbet muhabbet etmek için gittiğimiz bir ortamı sanatsal ışık oyunları ile donatılması, mekana ayrı bir çekicilik, eğlenceli zamanlar geçireceğimiz ortamların hayatımıza dahil edilmesi  ve sanatın günlük yaşamımız içinde keyif alacağımız şekilde sunması hazırlayanlarda olduğu gibi beni de heyecanlandırdı. Çektiğim videolara ya da fotoğraf karelerine ayrı anlamlar yükleyerek onları farklı hayal dünyasında yaşamak yaratıcılığımı geliştirmesinin yanında terapi etkisini de hissettirdi bana.

Çocuklarla birlikte yetişkinleri de çocuklar gibi eğlendiren bir görsel oyun. Biçim, ses ve zıplama şiddetine göre çemberdeki renkler ve dönüş hızları değişiyor. Dönen ışıkların hareket ile birleşmesiyle kendinizi bir oyun havuzu içinde buluyorsunuz. Çocukların arasına ben de kendimi attım ve onlarla zıp zıp oyunu oynamaya başladım :) Jen Lewin The Pool çalışması. 


Şüphesizki tavşanlar dünyanın en tatlı varlıkları ama sanatçı bu varlıkların dev boyutlara ulaştığında masum tavşan yüzünün ardında yatan gizlilikleri hayal gücümüze sunmuş. Ben de önlerinden geçerken kendimi dev oyuncaklar diyarında, karanlığın büyüsünde kaybolmuş ve bu aslında sevimli ama dev boyuttaki ürkütücü hekellerin ışığında yol bulmaya çalışıyormuş gibi hissettim. Amanda Parer Intrude eseri.

Popüler Yayınlar