Grafik Tasarım ve Pazarlama Notları


Grafik tasarımcısı olarak bir markanın nasıl pazarlanması gerektiğini ve pazarlama sırasındaki doğru yola yönlendirecek detayları en az bir pazarlamacı kadar iyi bilmeliyiz. Billboard, raket vs gibi reklam araçlarında dikkat edilmesi gerekenler, markanın sektör içindeki yerine göre rekabet ettiği firmaların doğru seçimi ve görsellerin marka karakterine uygun olarak yansıtılması gibi detaylar doğru kullanıldığında kalitenin yanı sıra markanın popülaritesini de arttırır.  Bunu algılayamayan ve kendi beğenileri doğrultusunda yanlış rakip seçimi yapan markalar, bir süre sonra müşteri ile birlikte sektördeki yerini de yitirmeye başlayabilir.



Bu noktada tasarımcı olarak önümüze gelen brief içeriklerine dikkat etmemiz gerekir. Özellikle de markanın kendi bünyesinde bulunan bir tasarım ekibinde çalışıyor isek, açık hava ya da sosyal medya işlerine başlarken bizden ne istendiğini iyi anlamalıyız. Karşımızdaki bir pazarlama uzmanı ya da patron dahi olsa çoğu firmalarda uygulanan "Reklamın iyisi kötüsü olmaz" mantığında ilerleyen yöneticilerin yanlış reklam talepleri ve stratejileri markanın komik duruma düşmesine bile yol açabilir. Bu yüzden tasarım yanında iyi olduğumuz brief okuma yeteneklerimizi de kullanarak, karşımızdakileri düzgün bir şekilde yönlendirmeliyiz.

Bunlarla birlikte; doğru görsel kullanımı ve reklam mecralarının seçimi için ayrılan bütçenin ve zamanın da önemi büyüktür. Bütçe olmadan bir işe başlanıp "ne kadar az para ve zaman, o kadar iyi görsel..." beklentisi, markanın henüz işe başlamadan kaybettiği anlamına gelir. Görsel içerikte kullanılan fotoğrafların karakteri yanında, müşteriye vermiş olduğu mesajın net ve kaliteli olarak tasarlanması markanın albenisini arttıracaktır. Yeterli zaman içerisinde yapılan yaratıcı toplantılarla birlikte çalışma planının doğru yapılması, rakiplerin ve kendi hatalarının tespiti ve bunları marka için artıya çevirmek, rakip markaların bulundukları mecraların çevresinde görünmek işin hedefe ulaşmasında en faydalı yoldur.

Örneğin; X firması denim üzerine kurmuş olduğu markasını pazarlarken dinamik-rahat-özgür-çekici ve spor tarzda olsada şık görünümü de yansıtmak hedeflerinden bazılarıdır. Bunun için pazarda seçeceği rakipleri de spor giyim ya da klasik kumaş üretimi yapan markalar üzerine değil, kendi üretimi ve karakteri ile eşit denim markaları olmalıdır. Eğer rakip konusunda yanlış seçimlerde bulunup bütçe ve zamandan keserse, marka tasarımsal anlamda kaosa girerek üst segmentlerdeki rakiplerinden geri kalarak reklamdaki kalitesinde düşüş yaşayabilir.

Unutmayalım ki zirvenin yolu uzun da olsa doğru rakip, yeterli bütçe ve doğru iş planından geçer.

Popüler Yayınlar