Ara Güler ve Beşiktaş Sokak Sergisi

Yeni projeler geldikçe kayboluyorum ve mutlu oluyorum. Bir yandan kendi oluşturduğum, bir yandan heyecanlandırıcı karşı taraflardan gelen projelere dahil olmak, kendimi kaptırp içlerinde kaybolmak harika bir duygu. Güzel bir iş çıkmasına heves etmek ve iyi işi hedeflemenin yanı sıra kendimi geliştiren bir etkinlik oluyor bana. Bu gün sizlerle ünlü ve yapmış olduğu sanata hayatını adamış bir sanatçının Beşiktaş'da yapılmış olan halka açık sokak sergisinden bahsetmek istiyorum.
Bu kişi tabiki Ara Güler.
1928 Beyoğlu doğumlu ve Ermeni asıllı Ara Güler, Çocukluğunda etkilendiği sinema ile lise zamanlarında film stüdyolarının tozunu yutmuş, tiyatro ve oyunculuk eğitimi almıştır. Asıl amacı rejisör ve oyun yazarı olan Ara Güler'in yayınlamış olduğu bir çok gazete ve edebiyat dergileri de bulunmaktadır. Üniversite yıllarında fotoğrafçı ve gazeteci olmaya karar vererek Amerikan Dergi Fotoğrafçıları Derneği'ne kabul edilmiş ve dünyaya kazandırdığı bir çok dergi, kitap, fotoğraf ve aldığı ödüller ile ismini efsaneler arasına yazdırmıştır. Hayatını anlatan Foto Muhabiri adlı kitabında doğduğu günden bu güne kadar 80 yılda tanık olduğu tüm olayları kronolojik sırayla anlatmış. Fotğraflarının büyük bir bölümü Fransa, ABD ve Almanya'da çeşitli müzelerde sergilenmektedir. Fotoğrafın sanat dalı olmadığını düşünen ama benim ve bir çok kişi için saygıdeğer altın göz olan Ara Güler hakkında yazılacak çok şey var ama lafı daha uzatmadan, fotoğraflara vermiş olduğu duyguyu, anlamı, yaşanmışlıklarla yüklü derin anlamlara sahip sergiden birtakım kareleri sizlere paylaşmak istiyorum. https://tr.wikipedia.org/wiki/Ara_G%C3%BCler




Popüler Yayınlar